vineri, 9 noiembrie 2007

Testul Elanului cu Dacia Logan si Opel

Azi dimineata am executat cu success testul elanului cu Opel-ul meu care ma serveste fidel si ma tine intr-o singura piesa cand ma deplasez pe drum sau ma mai rastorn pe ici, pe colo.
Daca nu stiti cum e testul elanului, va explic, il poate face oricine, mai ales in .ro.
Asadar. Mergi cu masina la cca. 53km/h pe o strada relativ linistita cu 1 banda pe sens, carosabil ud bine, ca-n Germania in noiembrie, trafic nu foarte intens. Moment, in care, in fata ta la vreo 15m, un Logan rosu (dracu stie ce numar avea, saru' mana nasule, da cred ca nu erai tu) iese de pe o strada laterala astfel incat sa ocupe 3/4 din banda pe care mergi. Asa ca, fara sa apesi frana, tragi de volan stanga, intri pe contrasens, dupa care tragi repede de volan dreapta ca sa revii pe sensul tau si sa nu-i deranjezi cablurile pe dedesubt lu' camionu' care vine din fata cu farurile aprinse si cu un sofer cu fata de om care vede deja puscaria cu ochii pentru omor din imprudenta. Dupa care iti continui linistit drumul ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, felicitandu-te pentru alegerea buna pe care ai facut-o cand ti-ai incheiat o asigurare de viata.

Bine, am eu asa o banuiala ca unii soferi de prin mult hulitul Bucale or sa zambeasca usor superior la citirea acestor randuri si or sa spuna, hai ba baiatu' ce dreq, noi d-astea mancam pe paine la micu' dejun, la iesirea din parcare, ca manevra de rutina. Asa o fi. Pe mine m-o mai prostit Germania asta.

Concluzia e ca Opelul o trecut cu bine testul si 3 oameni(eu, soferul Daciei si cel al camionului) au plecat cu inima cat un purice, linistiti in treaba lor. Si ca desi testul elanului o fost inventat in Suedia (ca vorba aia numai astia au elani - la noi pe Ruhr sunt doar la zoo, si nu prea sar in fata masinii), e foarte popular in .de. Iar daca-i vezi cum schimba benzile la 180kmh pe autostrada, parca incepi sa capeti o vaga idee de unde se trage popularitatea de mai sus.

Toate bune si voi sa conduceti fara griji acolo unde sunteti.

P.S. Acu' nemtii au o vorba pe care am aflat-o si eu de curand "Wer billiger fährt, ist schneller tot" = "Cine conduce mai ieftin, moare mai repede." (mai ieftin se refera la masina in sine). Acuma poate astea-s doar brasoave de-ale lor ca sa-si vanda masinile alea scumpe, sau poate nu.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Da' de unde Doamne iarta-ma logan rosu tocmai in fundul Germaniei ? Sa fie oare al unuia din nemtii aia pe care-i fermeca aceast Golf al Estului ? Nu prea cred... dupa cum zici c-a iesit pe banda ta, as putea paria ca era condus de-unul de-ai nostri. Numa' eu ce mai ieseam asa la intersectii prin Germania de se cam cruceau bietii biciclisti...
Bine c-ai scapat teafar si tu si masina. S-auzim de bine !

pe Rhein si Ruhr spunea...

Hmm, nu zi hop pana n-ai sarit parleazul. Sunt chiar multe Loganuri prin zona. Eu am vazut cel putin 4 in ultimul an. (Sau poate alea 3 albastre erau unul si acelasi:P)

Si inca ceva, nu e chiar fundul Germaniei. Eu am impresia ca e pe undeva pe la coaie.