vineri, 1 februarie 2008

consecvenţă şi parcări

Ştiţi bancul cu zdrahonul care o luase de la un pitic ?
Un tovaraş de-al gorilei o întreabă siderat: "Cum bă, te-a bătut maimuţoiul ăla? Că-ţi ajungea numai până la coaie !" "Da, dar ştii ce des ajungea !!". Eh, cam asta e definiţia consecvenţei. Una din multele care se pot da, desigur.

Şi cam aşa îs şi amenzile pentru parcare în DE.
Mici, dar sigure.
Mici, pentru că variază între 5 şi 15EUR, adica între 15 şi 50 de ron. Ce naiba, burtosul de Bucureşti cu ghiul, unghie lungă la degetul mic şi lanţ mai gros decât degetul cu ghiulul, ar râde şi cu unghia sus-amintită dacă ar auzi cunantumul de mai sus. La fel şi corporatistul de multinaţională grăbit cu salariu mai mare decât salariu mediu din NRW.
Dar mai e un schepsis, vine sigur. Amenda, că despre ea vorbeam.
Bine acum să nu exagerăm, există şi aici şansa să parchezi aiurea şi să scapi fără probleme. Deşi, prima mea amendă am primit-o în fix 5 minute - atâta lipsisem - pentru că nu ştiam ce înseamnă "mit parkschein" scris nu foarte mic sub semnul mare de parcare. Înseamnă cu tichet de parcare, care tichet costă de la .25 la 1EUR în funcţie de oraş şi perioada. Eu nu-l aveam.
Cum spuneam, calitatea esenţială aici e consecvenţa. Parchezi aiurea - cu o probabilitate care creşte exponenţial cu frecvenţa greşelii, vei primi un tichet cu care îţi aduci aportul la bugetul local. După un număr oarecare de contribuţii la buget, (asta variază în funcţie de distribuţia în timp, respectiv veniturile şi grosimea obrazului şoferului) o să descoperi inevitabil că e mult mai ieftin să parchezi corect.

Obişnuiam să parchez undeva în spatele vechii primării, într-o parcare plină ochi la ora 9 dimineaţa. Aşa că pentru 5 minute cât aveam treabă lăsam maşina pe o suprafaţă din parcare nemarcată în scopul respectiv, asta în ciuda indicatorului care spunea să parcăm numai pe locurile marcate. Nu incomodam pe nimeni, bineînţeles.
După prima amendă am vrut să mă cert şi să protestez, mai ales că tanti cu tiparniţa de ţidule era la 10m mai încolo. M-a oprit privirea ei rece (aproape ca nemţii din prejudecăţile noastre) de Intercity care trece netulburat prin halta Vaideeni.
La a doua amendă m-am crezut persecutat, eventual pentru ca sunt auslander.
La a treia amendă am înţeles cum funcţionează sistemul, prin urmare mi-am căutat o altă parcare, la vreo 500m mai încolo, unde sunt întotdeauna dimineaţa locuri libere.

Aşadar, pentru numai cca 50EUR am absolvit cursul de educaţie cetăţenească denumit "Cum şi unde ne parcăm maşina"


Nu-i aşa că-i simplu. Să-i trimită cineva asta şi primarului Bucureştiului, care o mai fi el. (sper totuşi să nu fi ieşit între timp Vanghelie)

Toate bune de pe Rhein şi Ruhr.

P.S. La poştă tot mai parchez pentru 2 minuţele, cât pun un plic, fără să scot tichet de 25 de cenţi. Ce vrei, atâţia ani de educaţie în spirit latin nu se şterg cu buretele peste noapte !

Niciun comentariu: