joi, 4 octombrie 2007

stickers si etichete

Vad destul de des pe diversele masini cu care ma intalnesc pe drum (si nemtii chiar au masini, multe, adica le produc da le si cumpara, probabil din sentiment patriotic) stickere cu "I love(=inima rosie) Ruhrgebiet" sau "Düsseldorf is my hometown" sau ceva de genul "I'm proud of being from Ruhrgebiet"etc.

Acuma banuiesc ca respectivii chiar cred in ceea ce au lipit pe masina cu riscul de a munci juma de ora cu toate solutiile chimice ca sa-si dezlipeasca traznaia de acolo (cine si-a luat masina de la DiBas stie). Si ma gandeam asa cum ar arata oare niste etichete mari asa in coltul lunetei (la geamul din spate de la masina ma refer si nu la snipers si altele) cu "I love(=inima rosie decolorata) Hirlau" (scuze Costea, fara intentie) sau "Vaslui is my hometown". Ca de "I'm proud of beeing from Valea Jiului" nu cred ca-i nevoie, ca-si da seama toata lumea cand vii de acolo. Si oricum populimea de acolo vine cu trenul nu cu masina si nimeni nu le sta alora prea mult prin preajma sa citeasca indeaproape ce scrie pe obiectele de cult pe care le manuiesc maiestru.

Oare de ce ma buseste rasul. Poate asa-s eu mai cinic cu patria muma uneori.

Oricum, ca parafraza, un prieten imi scria zilele trecute, "Toate bune de pe Bahlui si Nicolina". Asa sa fie, pentru toti.

Toate bune de pe Rhein si Ruhr.

P.S. Ruhrgebiet=Bazinul Ruhrului (un fel de Valea Jiului de la nemti - da la ei minerii de regula stau in mina, nu in fata la Reichstag cu ghioaga in mana - poate de aia o fi mandri restul de locuitori).

5 comentarii:

Anonim spunea...

Dragul meu prieten, scuza-mi aparitita asa poate neavizata pe blog-ul tau nemtesc...trebuia totusi sa zic ceva ceva ca ma stii ca nu pot tine prea mult in mine...asa ca dragul meu cu toata inima mi-as pune pe masina(asta doar asa pt tine, ca nu ma incanta f mult chestiile lipite pe masini)un sticker cu "I love Sibiu" sau si mai fain "Sibiu is my Heart Town" sau mai pe romaneste asa...Sibiu e inima mea...si poate o sa te surprinda dar nu-mi vine sa rad deloc ba chiar parca-mi creste sufletul zicand asta!
Inca chiar regret ca avem la masina numere de Cluj si nu de Sibiu...ca sa stie toti de pe unde venim...:))))
Asa ca...toate bune din suflet, din Sibiul meu asa special...

Unknown spunea...

draga prietene , justa e observatia ta . se pare ca sentimentul de mandrie de apartenenta la o anumita regiune se resimte si aici. australienii au recurs la o modalitate asemanatoare...si anume placutele deinmatriculare au Victoria-the place you want to be...fara stikere ..ci direct imprimate in placa. si ca sa recurg la acelasi comentariu...Dorohoi -locul din care vrei sa emigrezi. sau
Copsa mica-locul in care nu vrei sa locuieshti..pt ca intr-adevar nu vrei sa traieshti acolo.


plecaciuni

Anonim spunea...

Prietene, am vazut in Spania masini cu numere spaniole care aveau celebrul sticker RO. Sa nu crezi ca era pus neaparat din mandrie nationala, motivul era mult mai simplu: erau romani si nu voiau ca masinile lor sa fie furate de catre alti romani.

Legat de sentimentul apartenentei la o regiune, in America am vazut manifestarea ultima a acestuia. Un fel de "proud to be proud" cum spunea un francez relocat in Texas.

Hai Fepa 74 Barlad!

Carmen spunea...

Ma bucur sa te gasesc revarsandu-ti intelepciunea in spatiul virtual (macar ai terminat cu spamul :D ) - gluma, gluma si iar gluma
Acum sincer, is cam 90% mandra ca-s de unde sunt desi nu-mi fac publica originea ( :) ). Dar imi voi revizui atitudinea cand dispare Oprisan din schema. Ce sa fac daca-i mai cunoscut decat mine si implicit mai capabil...

pe Rhein si Ruhr spunea...

Eu inca nu pot sa spun ca mi-as lipi cu drag pe masina un abtibild (apropo, asta vine din Jermana) cu "I love Iasi". Pentru ca inafara de amintirile mele frumoase, arata asa a oras de moldoveni hoti prosti sau lenesi, sau toate 3, fiindca ceilalti is deja la munca in Italia.
Cand o sa pot aduce un strain si sa-l plimb pana la cateva obiective din Iasi, fara sa-mi fie rusine de ce vede pana acolo, atunci am sa ma mai gandesc la stickere.
In rest si pentru mine Iasul e special. Dar mi-e teama ca e special doar pentru mine si ca daca n-ai crescut acolo sau macar pe o raza de vreo 500km in jur n-ai sa poti intelege in veci de ce.